Joo elikkäs. Eilen sit olin ekaa kertaa Venetsiassa..Oli aika jäyhä paikka :D Kyl mä oon kuullu et siel on paljon vettä mut emmä ikinä aatellu että ensimmäinen mitä rautatieasemalta uloskäveltyä näkee, on vesi :D Suunnilleen kutakuinki se kuitenki nii oli! Kaunis oli päivä, aurinko paisto, mutta nii kylmä tuuli että piti laittaa villapaita päälle..Sehä ei paljon menoa haitannu :) Ensi menin traghettolla Piazza San Marcolle ja sitte mä kävelin sieltä takasipäi..

Kolmisen tuntia ensi vaan haahuilin San Marcon lähettyvillä, kävin syömässä BigMacin ja löysin kivan kahvipaikan, sit osasin jopa eksyillä takasi San Marcolle ja kävin siellä kirkossa. En oo monesti nähny mitää nii hienoo paikkaa..Kullattuja maalauksia, katto ihan mielettömän korkeella..Harmi ku siel ei saanu ottaa kuvia. Tai no, muhun se saaminen ei ois vaikuttanu mitenkää, ku kamerasta loppu akku just ku pääsin sinne aukiolle, joten ekalta reissulta on aika vähän kuvia..Yritän ny noita kuvia saada vähä laitettuu tonne Galtsuun ni saatte silmänruokaa ;)

Mä olin oikeestaa koko reissun ajan ihan hukassa, oli ihan turha yrittää löytää kartasta olinpaikkaa ku siel oli ihan sikana pikkukujia ja hirveesti samankaltasia nimiä niillä..Aina ku tuli vähän isommalle aukiolle ni löys kartastaki olinpaikan, ku ne oli helpompi löytää. Homman juju oli sit loppujen lopuks se, että ku lähin käveleskelee takasi päin rautatieasemalle, johon meni melkei kaks tuntia, tajus ruveta kattoo opastekylttejä joissa oli Traghettopysäkkien nimiä, niiden mukaan ku suunnisti niin ei tarvinnu karttaa ollenkaa. Oikeestaa se oli aika vänkää, ku ties että on hukassa, mutta ties myöski ettei voi eksyä kovin pahasti ku se on aika pieni saari, ja paljon ihmisiä. Ois voinu pahan paikan tullen kysyä keneltä vaan ku kaikki puhu kuitenki englantia!

Voin suositella kaikille lämpimästi, ja iteki meen jo ensviikolla tai seuraavalla viikolla takasi, niin paljon jäi vielä näkemättä :)